Häämusiikki-ilta

pe 16.3. klo 18.30

Taulumäen kirkko

Kanttorit Jukka Hassinen ja Kati Koskinen esitelevät vihkitilaisuuteen sopivaa ja siinä usein käytettyä urkumusiikkia. Joukossa on myös harvemmin kuultuja kappaleita urkureiden omasta ohjelmistosta.
Vapaa pääsy

Illan aikana kuullaan häämarsseista suosituimmat, Erkki Melartinin Prinsessa Ruususen Juhlamarssi sekä Toivo Kuulan ja Felix Mendelssohnin häämarssit. Niiden lisäksi esitellään myös hiukan yllätyksellisempää ja harvemmin kuultua ohjelmistoa. Osa vihkimusiikista on pitkän ajan kuluessa vakiintunut kirkolliseen käyttöön huolimatta musiikin ei-kirkollisesta alkuperästä (esim. näytelmä- ja oopperamusiikki). Toiset kappaleet ovat jo alun perin uruille sävellettyä kirkkomusiikkia, toiset esim. orkesteripartituurista uruille sovitettuja.
  • Musiikki Musiikki

Taulumäen kanttori