Aleppon kellot soivat Jyväskylässäkin

Kirkot eri puolilla Suomea soittavat saattokelloja Syyrian Aleppon uhreille. Kelloja soitetaan myös Jyväskylän seurakunnassa. Saattokellot soivat keskustan kirkoissa, Taulumäellä ja Kaupunginkirkossa, klo 17 päivittäin 24.10. asti. Tuolloin vietetään YK:n päivää ja se on myös rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun rukouspäivä. Tuolloin saattokellot soivat kaikissa Jyväskylän seurakunnan kirkoissa.

Kirkkoherra Arto Viitala muistuttaakin, että vaikka nyt soitetaan kelloja Aleppon uhreille, yhtä lailla muut sotien ja vainojen uhrit ympäri maailman ovat ajatuksissamme ja rukouksissamme.

Aleppon uhrien muistamiseen voi jokainen osallistua viettämällä minuutin hiljaisen hetken, kun kuulee kellojen soivan. Sosiaalisessa mediassa muistamiseen voi liittyä tunnisteella #alepponkellot.

Aloite saattokellojen soittamiseen lähti Helsingin Kallion seurakunnasta.

Lisätietoja: kirkkoherra Arto Viitala 0400 540 490

Thu Oct 13 15:44:15 EEST 2016