Emma Salokoski Kale-klubin vieras Kuokkalassa

Kale-klubeissa tutuista artisteista löytyy uusia ulottuvuuksia.
Tommi Kaleniuksen isännöimät Kale-klubit pysähtyvät kevätkiertueellaan Jyväskylään, Kuokkalan kirkolle. Artistivieraaksi Kale-klubin estradille astelee ihastuttava tulkitsija Emma Salokoski.
Emma Salokoski on laulaja, joka laulaa mm. Emma Salokoski Ensemblessa, Quintenssecessä sekä aktiivisena jäsenenä funkyhtye Q-Continuumissa. Salokoski on myös tehnyt vierailuja useiden eri artistien levyillä sekä esiintynyt monien kuuluisien suomalaisten jazz-muusikoiden ja - yhtyeiden kanssa. Vuoden 2006 Emma-gaalassa Salokoski palkittiin vuoden naissolistina.

Äänekoskelaissyntyinen Tommi Kalenius puolestaan on aloittanut gospelartistina, mutta on laajentanut repertuaariaan ja tehnyt kappaleita muun muassa Jari Sillanpäälle ja Katri-Helenalle.
Kalenius on tänä vuonna mukana Suvivirsi-kampanjassa. Kirkon Ulkomaanavun lähettiläänä hän vieraili vastikään Kambodzassa, jonne Suvivirsi-kampanja kerää varoja erityisesti lasten ja nuorten koulutukseen. Johanna Vuoksenmaan paikan päällä ohjaama video tulee näyttämään tutun Suvivirren ihan uudessa valossa.
- Meillähän se Suvivirren jälkeen avautuvat kesälaitumet. Kambodzassa se voisi tarkoittaa tiedon valoa, sillä siellä monen unelmana on päästä kouluun, ei koulusta, Kalenius sanoo.

Jyväskylässä Valoa pimeään tuo Emma Salokosken ja Tommi Kaleniuksen lisäksi Tommi Kaleniuksen kokoonpano, jossa muusikoina ovat Pasi Ryökkynen (kontrabasso, laulu), Miika Pelkonen (koskettimet, laulu), Markus Malin (rummut) sekä Ville Salminen (kitara, laulu). Illassa kuullaan tuoretta materiaalia Tommi Kaleniuksen juuri julkaistulta uudelta albumilta.
to 16.4.2015 Jyväskylä, Kuokkalan kirkko, klo 19
Liput ovelta 10€, opiskelijat 7€

Mikä ihmeen Kale-klubi?Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2015-04-14 14:09:27.0