Arkkitehtuurin työpajassa tehdään karkkikirkko

Kuokkalan kirkon arkkitehtuurin työpajan materiaalit ovat karkki ja puu. Ilmainen työpaja on tarkoitettu 10-12-vuotiaille.
Nyt rakennetaan yhdessä karkista ja puuelementeistä arkkitehtuuria! Kuokkalan kirkossa toteutetaan arkkitehtuuriin liittyvä työpaja, jossa tutkitaan sitä mistä elementeistä ja asioista syntyy yhteisöllinen tila. Miten rakennus siis tarjoaa mahdollisuuksia pohtia yhteyttä toisiin ihmisiin ja yhdessä tekemistä? Tarkoituksena on myös kiinnittää huomiota rakennuksen kokemiseen eri aistein. Työpajassa toteutetaan pienoismalli, jonka rakennusaineina käytetään erilaisia karkkeja, puupalikoita ja –tikkuja. Työskentely jakautuu kolmeen osaan, jossa ensin tarkastellaan Kuokkalan kirkkoa niin sisä- kuin ulkopuoleltakin. Seuraavaksi työskennellään pienoismallin parissa ja lopuksi kokoonnutaan yhteen keskustelemaan rakentelun herättämistä ajatuksista ja syömään karkkia. Työpajan on suunnitellut ja ohjaa taidekasvatuksen opiskelija Saara Mustonen Jyväskylän yliopistosta ja se on osa Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitokselle valmistuvaa pro gradu -tutkielmaa.

Työpajan yhteistyökumppani on Alvar Aalto -museo, jossa on samaan aikaan esillä näyttely Città dei morti. Kuolleiden kaupunki. Alvar Aallon toteutumattomia siunauskappeli- ja hautausmaasuunnitelmia valottava näyttely on esillä museon galleriassa 17.5. saakka.

Työpaja toteutuu Kuokkalan kirkossa perjantaina 24.4. klo 16-19. Työpaja on tarkoitettu 10-12–vuotiaille. Vapaa pääsy! Ilmoittautuminen viim. 20.4. sähköpostilla saara.a.mustonen@student.jyu.fi.

Työpajassa on rajattu ryhmäkoko eli olethan nopea! Työskentely taltioidaan!

2015-04-14 14:16:35.0