Seurakunnan luottamushenkilöt tyytyväisiä

1707477_kirkkoneuvosto 13.5.2015_THUMB.jpg

Jyväskylän seurakunnan luottamushenkilöt ovat varsin tyytyväisiä kokemuksiinsa kirkollisina vaikuttajina. Noin 90 prosentilla kyselyyn vastanneista kokemus luottamushenkilönä toimimisesta oli kaiken kaikkiaan myönteinen.

Seurakunta teki keväällä kyselyn, jossa kartoitettiin viime vaalikauden luottamushenkilöiden kokemuksia. Kyselyyn vastasi 50 ihmistä, mikä on noin puolet lähetettyjen kyselyiden määrästä.

Luottamushenkilöt kehuivat erityisesti kokousten henkeä, hyvää yhteistyötä ja yhdessä tekemistä. Pettyneitä luottamushenkilöt olivat muun muassa siihen, että luottamushenkilöt eivät ole perehtyneet päätettäviin asioihin, ja ovat välinpitämättömiä aikatauluista.

Ne vastaajat, joiden luottamushenkilökokemus oli pitkä, olivat toimintaan ja käytänteisiin erittäin tyytyväisiä. Tuoreet luottamushenkilöt näkivät asiat eri silmin – he olivat selvästi konkareita kriittisempiä.

Seurakunta teki kyselyn itse verkkokyselynä. Kyselyn tuloksia esiteltiin kirkkoneuvostolle keskiviikkona.

Kuva: Kirkkoneuvoston keskiviikkoisessa kokouksessa olivat mukana muun muassa Anu Alenius-Taipalus (vas.), Inkeri Tuunanen, Hilkka Illman, Tuulikki Väliniemi, Seppo Hautaniemi (Palokan aluekappalainen) sekä Mikko Jegoroff.

Lisätietoja: Yhteisen seurakuntapalvelun johtaja Jukka Helin 050 518 5445, jukka.helin(at)evl.fi

2015-05-13 19:18:00.0