Vaarallisesti kallistuneet hautakivet kaipaavat oikaisua

Noin kolmesataa vaarallisesti kallistunutta hautakiveä kaipaa oikaisua. Asiasta lähtee tiedote omaisille.
Jyväskylän seurakunnan hautausmailla on tänä keväänä tarkastettu hautakivien kuntoa. Seurakunnan hoitohaudoilta on löydetty noin kolmesataa vaarallisesti kallistunutta muistomerkkiä. Asiasta lähetetään vainajan omaisille tiedote, jossa heitä pyydetään oikaisemaan hautakivet ennen hoitotöiden aloittamista eli 7. päivään kesäkuuta mennessä.
- Ennen hoitotöiden aloittamista seurakunnan tulee varmistaa, että työntekijöiden ja myös haudoilla käyvien omaisten turvallisuus taataan, hautaustoimen päällikkö Antti Pekuri painottaa.
Omaiset voivat suoristaa muistomerkit itse tai tilata sen oikaisutöitä suorittavalta yritykseltä. Seurakunnalta on saatavana työaikana tarvittavia työkaluja.

Mon May 18 16:49:43 EEST 2015