Lehtisaaren kesästä uudenlainen

Lehtisaari.jpg

Jyväskylän seurakunnan omistama Lehtisaaren kesäkoti Tuomiojärvellä valmistautuu alkavaan kauteen erikoisjärjestelyillä. Viime kesänä tulipalossa tuhoutuneen päärakennuksen rauniot on raivattu, mutta uuden rakentaminen on pitkissä kantimissa. Tulevana kesänä Lehtisaari on avoinna yleisölle erilaisena kuin mitä on totuttu.

Seurakunta on hakenut kaupungin rakennusvalvonnalta lupaa teltalle, joka tarjoaa sateen sattuessa suojan sekä saaressa kävijöille että esiintyjille. Myös henkilökunnan sosiaalitiloiksi tarvittavalle pienelle rakennukselle on haettu lupaa. Samassa yhteydessä haetaan rakennusvalvonnalta lupaa rakentaa saareen jollain aikataululla myös päärakennus tuhoutuneen tilalle. Lupaprosessi on kuitenkin edelleen kesken.

- Toivomme tietysti, että saisimme lupa-asiat kuntoon lähiviikkoina. Tahtotila seurakunnalla on, että Lehtisaari aukeaa normaalilla aikataululla – toukokuun lopulla ryhmille ja kesäkuun alussa kaikille kaupunkilaisille, kertoo Lehtisaaren toiminnasta vastaava nuorisotyöntekijä Pasi Bom.

Lehtisaareen on suunniteltu entiseen tapaan lastenleirejä, ja luvassa on luontopäiviä, yöpymistä ulkosalla, perinteinen juhannusjuhla sekä loppukesästä seiskaluokkalaisten ryhmäytyksiä. Myös saaren kesätyöntekijät on valittu.

Lisätietoja: Yhteisen seurakuntapalvelun vs. johtaja Tuomas Palola 050 549 7022, kiinteistöpäällikkö Maritta Lukkarinen 0400 635 001

2017-04-05 15:23:09.0