Sunnuntain messuissa lähtösaarnoja

Ensi sunnuntaina Jyväskylässä juodaan kahden rovastin läksiäiskahvit, kun Huhtasuon aluekappalainen ja teologian tohtori Mauri Tervonen ja rovasti, Keltinmäen alueseurakunnan kappalainen Jorma Vilkko jäävät eläkkeelle.
Tervonen on väitellyt tohtoriksi tutkittuaan Henrik Renqvistiä ja Itä-Suomen rukoilevaisuutta. Vilkko on valittu Vuoden papiksi vuonna 2002.

Mauri Tervosen lähtösaarna kuullaan sunnuntaina 7.5. Halssilan seurakuntakeskuksessa klo 10 alkavassa messussa. Vilkon lähtösaarna kuullaan kahdesti eli  Keltinmäen kirkossa klo 10 ja Kortepohjan seurakuntakeskuksessa klo 16.

Lisäksi Taulumäen kirkossa kuullaan pastori Satu Konstin lähtösaarna. Messu alkaa klo 18. Satu Konsti on työskennellyt Jyväskylän seurakunnassa muun muassa poliisin ja pelastuslaitoksen "omana" pappina.

2017-05-05 09:33:03.0