Yhteisvastuukeräyksen tuotto noin 38 000 euroa

Yhteisvastuu logo uusin pieni_THUMB.jpg

Tämä vuoden Yhteisvastuukeräys tuotti Jyväskylän seurakunnassa 37 962 euroa. Seurakunnalle jäävä 10 prosentin osuus tuotosta eli 3796 euroa lahjoitetaan Raiskauskriisikeskus Tukinaisen toimintaan. Keräysvaroilla järjestetään muun muassa ryhmätoimintaa.
Raiskauskriisikeskus Tukinainen antaa tukea, apua ja neuvontaa seksuaalirikosten uhreille, heidän läheisilleen ja uhrien parissa työskenteleville.

Jyväskylän seurakunnan keräyspäällikkö, diakonian työalasihteeri Heini Lekander on tyytyväinen keräystulokseen.
- Erilaisia keräyksiä on tässä ajassa paljon ja kilpailu keräysten välillä on koventunut. Yhteisvastuukeräys toteutetaan pääosin talkoovoimin, joten siihen nähden keräystulos on hyvä, Lekander toteaa.

Tänä vuonna Yhteisvastuukeräyksellä autetaan ihmiskaupan uhreja Suomessa ja vahvistetaan pakolaisnuorten elämän edellytyksiä Lähi-Idässä.

2017-06-12 10:51:01.0