Kirkko tarjoaa maksutonta keskusteluapua myös kesälomalla

Kirkon keskusteluapua_THUMB.jpg

Kesäloma on monille vuoden kohokohta. Kuitenkin talven haasteet ja lomaan liitetyt odotukset saattavat tuntua voimien vähyytenä jo ennen kuin loma pääsee alkamaankaan. Puhuminen yleensä auttaa. Kirkko tarjoaa maksutonta, anonyymia ja luottamuksellista keskusteluapua, jossa voi puhua mistä tahansa mieltä painavista asioista. Palveluissa päivystävät kirkon työntekijät ja tehtävään koulutetut vapaaehtoiset.

Kirkon puhelin- ja verkkoauttamisen palvelut ovat avoinna läpi kesän arkena ja pyhäpäivinä suomeksi ja ruotsiksi.

Kirkon keskusteluavun vanhin kanava, Palveleva puhelinLinkki avautuu uudessa välilehdessä, on säilyttänyt asemansa suosituimpana yhteydenottoväylänä. Keskusteluapua saa myös perinteikkäästi kirjepostilla.

- Eri kanavista jokainen löytää mieleisensä tavan käydä luottamuksellista keskustelua, puhelin- ja verkkoauttamisen asiantuntija Titi Gävert Kirkkohallituksesta toteaa.

Kirkon keskusteluavun kaikki kanavat tarjoavat matalan kynnyksen mahdollisuuden keskustella myös sellaisista asioista, joista ei ehkä muutoin rohkene kertoa.

Palveleva puhelin päivystää joka ilta klo 18 alkaen numerossa 0400 22 11 80. Palveleva chat päivystää kesällä arkisin klo 16−20 osoitteessa www.kirkonkeskusteluapua.fi. Linkki löytyy myös useimpien seurakuntien omilta verkkosivuilta.
Keskusteluapua saa myös ruotsin kielellä osoitteesta www.samtalstjanst.fi.

Sat Jun 24 10:01:01 EEST 2017