Häpeätutkija Paavo Kettunen Taulumäellä

Häpeätutkijana tunnettu tohtori Paavo Kettunen saarnaa anteeksi antamisesta Taulumäen kirkossa reformaation merkkivuoden messusarjan messussa.

Paavo Kettunen on tutkinut suomalaista häpeää ja kirjoittanut teemasta kaksikin kirjaa. Kettunen on kansainvälisesti tunnetuimpia häpeän tutkijoita.
- Häpeä voi olla minuutta suojeleva tai mielenterveyttä kuormittava tunne. Myönteinen häpeä liittyy omaantuntoon ja häveliäisyyteen, kielteinen ihmisen koko olemassaolon oikeutta kyseenalaistavaan kelpaamattomuuteen, Kettunen sanoo.

Kettunen saarnaa Taulumäen kirkossa kirkastussunnuntaina 30.7. klo 18. Teema liittyy Isä meidän –rukoukseen ja Martti Lutherin kommentteihin siitä. Hän keskittyy erityisesti kohtaan "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet”.

Tue Jul 18 12:16:19 EEST 2017