Herättäjäjuhlien vetovastuu Vantaalle

Sotkamon herättäjäjuhlat päättyivät sunnuntaina 5.7. Juhlien vetovastuu siirtyy nyt Vantaalle, jossa herättäjäjuhlat järjestetään ensi kesänä. Juhlatoimikunnan puheenjohtaja, Helsingin piispa Irja Askola uskoo, että kristinuskon ydinsanomalle on tilausta pääkaupunkiseudulla.

– Monikulttuurisella pääkaupunkiseudulla keskustellaan paljon uskonnoista, ne kiinnostavat. Herättäjäjuhlien sanoma nousee kristinuskon ytimestä, armon viestistä. Sillä on nyt tilaus, kertoo piispa Irja Askola kokemuksenaan.

Herättäjäjuhlat ovat kirkon toiseksi suurimman herätysliikkeen herännäisyyden vuotuinen suurtapahtuma, jonne Vantaalla odotetaan 30 000–40 000 kävijää. Herännäisyys eli körttiläisyys on avara yleiskirkollinen liike.

2015-07-06 08:25:03.0