Jyväskylän kesä soi kirkoissa: Sibeliusta, gospelia ja tangoa

Jyväskylän kesä juhlii 60-vuotisuuttaan monipuolisella ohjelmalla, joka levittäytyy myös Jyväskylän kirkkoihin.

Jyväskylän kesän avajaiskonsertti kuullaan Korpilahden kirkossa tiistaina 7.7. klo 18. Siinä esiintyvät Jyväskylä Sinfonia, Ville Matvejeff ja Johanna Rusanen. Illassa kuullaan Jean Sibeliuksen 150-vuotisjuhlavuoden kunniaksi August Strinbergin Joutsikki-näytelmään sävellettyä musiikkia. Samalla juhlistetaan keväällä 80-vuotta täyttänyttä Aulis Sallista  Oopperasta Ratsumies peräisin oleva laulusarja Neljä laulua unesta saa Kesän 60-vuotisjuhlakonsertissa maailmankantaesityksensä kamariorkesteriversiona.  Lisäksi konsertissa kuullaan musiikkia Wagnerin oopperasta Tristan ja Isolde sekä laulusarja Wesendonck Lieder. Konsertin solistina laulaasopraano Johanna Rusanen.
Liput alk. 38/36 euroa, Konsertti + kesäinen buffet-illallinen 76 €

Kaupunginkirkossa kuullaan Johanna Förstiä, jota säestävät Mikko Helevä [hammond], Ville Herrala [basso], Abdissa ”Mamba” Assefa [perkussiot]. Försti tuo huikean kattauksen gospelia Kesään. Uusiksi taipuvat tässä konsertissa yllättävät ja odottamattomatkin sävellykset, kuten muun muassa U2:n I Still Haven’t Found What I ́m Looking For, Bob Dylanin I Shall Be Released ja Lennon-McCartneyn Let It Be. Tutuista kappaleista kuullaan omaperäiset ja tyylikkäät sovitukset, jotka huokuvat syvän etelän lämpöä ja valoa.
Konsertti on perjantaina 10.7. klo 21 ja liput 24/22 €.

Kuokkalan kirkon akustiikka pääsee oikeuksiinsa, kun Iiro Rantala ja Jukka Perko konsertoivat siellä lauantaina 11.7. klo 21 alkavassa konsertiss, jossa  kuullaan uusia sovituksia  rakkausteemaisista kappaleista.
It Takes Two To Tango on jazzin läpileimaamaa, joskaan syvällä suomalaisessa psyykessä olevaa tangon läsnäoloa ei voi kiistää. Konsertissa nousee esille kummankin artistin omaleimainen ilmaisu ja tuoreissa tulkinnoissa musiikilla on tilaa hengittää.
Liput alk. 26/24 €

Lapsille ja perheille on tarjolla muun muassa pop up -pyhäkouluja torstaina 9.7. ja perjantaina 10.7 klo 14-16 Mäki-Matin perhepuistossa.

Jyväskylän kesäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2015-07-06 10:14:39.0