Hoosianna soi ensimmäisenä adventtina

adventti-2017_THUMB.jpg

Suomen kirkkosalit kaikuvat ensimmäisenä adventtina Hoosiannaa Jeesuksen Jerusalemiin saapumisen muistoksi ja samalla joulun ajan sekä uuden kirkkovuoden alkamisen kunniaksi. Adventin riemukas sanoma täyttää paitsi kirkkojen holvit myös sydämen.

Jeesus ratsastaa aasilla palmunlehväin reunustamaa kunniakujaa pitkin iloitsevan kansan saattelemana. Kuningas otetaan vastaan tervetulotoivotuksin, lauluin ja huilunsoitoin. Adventti aloittaa valmistautumisen jouluun.

1. adventtisunnuntain messut Jyväskylän seurakunnassa:

Klo 10 Halssilan srk-keskuksessa, Kaupunginkirkossa, Keltinmäen kirkossa, Korpilahden srk-talolla, Palokan kirkossa, Säynätsalon kirkossa, Tikkakosken kirkossa ja Vaajakosken kirkossa
Klo 11 Kuokkalan kirkossa
Klo 12 Lahjaharjun kappelissa
Klo 14 Kaupunginkirkossa (lasten Hoosiannakirkko) ja seurakunnan tiloissa Kauppakeskus Sepässä
Klo 16 Kortepohjan srk-keskuksessa
Klo 15 Neulaskodilla