Kirkkoneuvoston päätöksiä

Jyväskylän seurakunnan tilinpäätös viime vuodelta on 473 000 euroa ylijäämäinen. Tilinpäätös osoittaa, että seurakunnan talous on tasapainossa. Syntyneellä ylijäämällä pystytään talouspäällikkö Markku Laitisen mukaan keventämään tulevista investoinneista koituvaa rahoituspainetta.

Henkilöstömenoja on pystytty karsimaan henkilöstösuunnitelman mukaisesti. Lähiaikojen suurimmat investoinnit ovat tilojen löytäminen Keskustan alueseurakunnan ja hallinnon tarpeisiin  sekä leirikeskustilojen kehittäminen. Huhtasuon alueseurakunnan tilaratkaisuun on otettu kymmenen vuoden aikalisä vuokraamalla toimitilat Kauppakeskus Sepästä.

Talouden pitäminen tasapainossa vaatii määrätietoisia toimenpiteitä myös tulevina vuosina. Tavoitteena on muun muassa vähentää kiinteistöjä sekä hillitä kiinteistöjen ylläpito- ja korjauskustannuksia.
Tilinpäätös menee vielä kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi.

Lisätietoja antaa talouspäällikkö Markku Laitinen, p. 040 545 8750.

Wed Mar 21 18:52:00 EET 2018