Kirkkovaltuuston päätöksiä 9.2.

Taulumäen kirkkoon hankitaan flyygeli

Taulumäen kirkkoon hankitaan flyygeli. Jyväskylän seurakunnan kirkkovaltuusto päätti tiistain kokouksessaan 70 000 euron lisämäärärahasta käytetyn flyygelin hankintaa varten.

Seurakunnalle on tarjottu soitinta, jonka hinta lisävarusteineen ja korjauksineen on 66 300 euroa. Kyseessä on vuoden 1992 Steinwayn D-konserttiflyygeli.

Taulumäen kirkolla ei ole omaa flyygeliä. Laatusoittimella olisi mahdollista parantaa Taulumäen asemaa konserttipaikkana, ja sen myötä myös tilavuokraa konserttikäyttöön voitaisiin tarkastella uudelleen.  Kirkossa on nyt yliopistolta lainattu flyygeli. Laina-aika on sidottu yliopiston päärakennuksen remontin kestoon, ja näillä näkymin soitin on palautumassa yliopistolle kuluvan vuoden loppupuolella.

Kirkkoneuvosto käsitteli flyygelin hankintaa jo joulukuussa, mutta asia jäi tuolloin äänestyksen jälkeen pöydälle. Tammikuun lopulla neuvosto päätyi hankinnan kannalle. Kirkkoneuvosto oli muutoin hankinnan takana, mutta neuvoston puheenjohtaja, kirkkoherra Arto Viitala äänesti hankintaa vastaan. Hallintojohtaja Anu Lajunen jätti päätöksestä eriävän mielipiteen.

Flyygelin hankinta toteutetaan hankintalain mukaisella kilpailutuksella.

lisätietoja: kirkkoherra Arto Viitala 0400 540 490, arto.viitala(at)evl.fi tai hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888, anu.lajunen(at)evl.fi

Pauli Hintikka kirkkovaltuustoon

Vaajakoskelainen Pauli Hintikka nousee varasijalta Jyväskylän seurakunnan kirkkovaltuustoon. Valtuusto kutsui Hintikan vuoden 2018 loppuun jatkuvaksi toimikaudeksi.

Hintikalle vapautui paikka kirkkovaltuustossa, kun Jari Tuukkasen vaalikelpoisuus Jyväskylän seurakunnan luottamustoimiin päättyi 1.1. Tuukkanen aloitti vuodenvaihteessa nuorisotyöntekijän virassa Huhtasuon alueseurakunnassa. Tuukkasen luottamustoimet Jyväskylän seurakunnan kirkkovaltuustossa, kirkkoneuvostossa, suhteellisten vaalien vaalilautakunnassa sekä Säynätsalon alueneuvostossa lakkasivat viran vastaanottamiseen.

2016-02-09 20:39:49.0