Päivystävä pappi on tavoitettavissa arkipäivisin

Jyväskylän seurakunnassa päivystää pappi joka arkipäivä klo 9-15. Papin kanssa voit keskustella mieltäsi painavista asioista. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia.

Päivystävän papin tavoittaa puhelimella numerosta 040 535 2328. Puhelimessa voit halutessasi sopia myös tapaamisajan esimerkiksi omaan kotiisi. Päivystäjinä toimivat vuorollaan Jyväskylän seurakunnan papit.

Sairaalassa ollessasi voit kutsua sairaalapapin käymään luonasi. Oppilaitospapit ja -diakoni ovat opiskelijoiden tukena oppilaitoksissa.

Kirkon keskusteluapu on avoinna joka ilta

Valtakunnallinen palveleva puhelin (p. 0400 221 180) on avoinna joka ilta klo 18-24. Kirkon keskusteluavun Linkki avautuu uudessa välilehdessäpäivystäjät ovat vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä. Keskusteluapu on sinua varten, joka kaipaat henkistä tai hengellistä tukea. Voit olla päivystäjiin yhteyksissä netissä, chatissä, puhelimitse tai kirjeitse.

Diakoniatyöntekijä kulkee rinnalla arjessa

Ethän jää pohtimaan ongelmia ja suruja yksin, vaan ota rohkeasti yhteyttä seurakunnan diakoniatyöntekijöihin. Se auttaa, kun saat purkaa elämäsi solmukohtia jollekin toiselle. Diakoniatyöntekijältä saat neuvontaa ja ohjausta myös arjen käytännön ongelmiin. Tapaamisen voit sopia esimerkiksi lähikirkolle tai omaan kotiisi. Diakoniatyöntekijät ovat vaitiolovelvollisia kirkon työntekijöitä, joilla on sosiaali- tai terveysalan koulutus.

Kutsu meidät kotiisi

Voit pyytää pappia, diakoniatyöntekijää tai seurakunnan muuta työntekijää tai vapaaehtoista kotikäynnille. Kotikäynneillä kohtaamme erityisesti heitä, jotka eivät itse pääse seurakunnan yhteisiin tilaisuuksiin.

Mikäli ehtoolliselle tuleminen on vaikeaa, voit pyytää kotiehtoollista. Tilaisuudessa voi olla mukana myös muita läheisiä yhdessä sovittavalla tavalla.

Keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä

Perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä. Neuvotteluun voit tulla yksin, kaksin tai koko perheen voimin.

Parisuhteen huoltoasema on jyväskyläläisten lapsiperheiden vanhemmille suunnattua ennaltaehkäisevää ohjausta (1–3 kertaa). Parisuhteen huoltoaseman järjestävät yhteistyössä Jyväskylän kaupunki ja Jyväskylän seurakunta.

Erityisnuorisotyö kuuntelee nuoria

Seurakunta tarjoaa myös kohdennettuja palveluita erityistä tukea tarvitseville nuorille ja nuorille aikuisille. Erityisnuorisotyö on etsivää, kohtaavaa ja läsnäolevaa työtä jossa toimitaan niiden lasten, nuorten ja perheiden kanssa, jotka tarvitsevat erityistä tukea ja turvaa elämässä.

Jätä esirukouspyyntö

Seurakunnalta voit pyytää esirukousta huoliisi. Päivystävältä papilta voit pyytää myös rippiä.