Omaishoitaja - mitä sinulle kuuluu?

Omaishoitajuus on rakkautta, toivoa ja huolenpitoa, mutta myös huolen, väsymyksen, riittämättömyyden tunteen ja yksinäisyyden täyttämiä hetkiä.

Kaipaatko omaishoidon arjen keskellä mahdollisuutta jakaa mielen päällä olevia ajatuksia? Haluamme kuulla mitä juuri sinulle tänään kuuluu. Älä jää ajatusten ja väsymyksen kanssa yksin.

Tule mukaan vertaisryhmään tai sovi juttuhetki diakoniatyöntekijän kanssa. Voimme keskustella myös puhelimitse tai netin välityksellä. Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia.

Omaishoitajien Oma hetki ja muuta vertaistoimintaa

Omaishoitajien vertaisryhmässä saat vaihtaa kuulumisia, virkistäytyä ja jakaa kokemuksia yhdessä muiden omaishoitajien kanssa. Olet lämpimästi tervetullut mukaan omaishoitajien Oma hetki -ryhmään. Kokoonnumme keskiviikkoisin klo 13-14.30 Valtiontalon 2. kerroksessa, Kilpisenkatu 8.

Kevään 2024 päivät ovat 14.2. ja 17.4. Hiljaisella viikolla ke 27.3. klo 13-14.30 pääsiäisvaellus Palokan kirkolla, Rovastintie 8. Vaelluksen jälkeen ehtoollishartaus ja kahvit. Tervetuloa pääsiäisen sanoman äärelle!

Maksuton Voimavaroja omaishoitajuuteen -etävertaisryhmä on tarkoitettu ikääntyneille puolisoaan hoitaville omaishoitajille, jotka haluavat omaishoidon arkeen virkistystä, pohtia omaa omaishoidon polkuaan ja keskustella muiden omaishoitajien kanssa. Tapaamiset toteutetaan Teams-etäyhteydellä torstaisin 22.2-2.5. klo 12.30-14. Viimeinen kerta keskiviikkona 15.5.2024 klo 12.30-14

Ryhmäkerroilla eri teemoja käsitellään Omaishoitajuuden talo -mallin pohjalta ja ne muodostavat kokonaisuuden, joten ryhmään osallistujilta toivotaan sitoutumista kevään tapaamisiin. Ryhmä toteutetaan yhteistyössä Keski-Suomen hyvinvointialueen kanssa. Ilmoittautuminen 12.2.2024 mennessä verkkolomakkeella. Lisätietoja diakonissa Tuija Emaus-Etindelle 050 549 7023, tuija.emaus-etindelle(at)evl.fi tai senioriohjaaja Minna Salminen minna.m.salminen(at)hyvaks.fi.

Omaishoito päättyy -mitä nyt? Ryhmä omaishoitajuudesta luopuneille tai sitä pohtiville keväällä 2024 Piippurannan klubilla ke klo 12 - 14. Päivämäärät 6.3., 13.3., 24.4., 8.5. ja 5.6. Ilmoittautuminen: Tuija Emaus-Etindelle 050 549 7023, tuija.emaus-etindelle@evl.fi. Kts. erillinen mainos.

Työikäisillä omaishoitajilla on mahdollisuus tavata toisia samassa tilanteessa olevia saunaillan merkeissä. Tapaaminen ke 22.5. klo 17-20 Vesalan saunalla, Neulakankaantie 61. Iltapala, hinta 3€. Ilmoittautuminen saunailtaan viim. 17.5., puh. 050 549 7023.

Toukokuussa järjestetään yhteistyökumppaneiden kanssa retkipäivät Vesalan leirikeskukseen 20. - 22.5.2024 omaishoitajille ja heidän hoidettavilleen.

Ajantasaiset tiedot omaishoitajien tulevista tapaamisista löydät seurakunnan tapahtumatiedoista sekä Henki ja elämä -lehden ilmoituksista Yhteiset-osion alta.

Koivuniemen leirikeskuksessa kaksi miestä katsoo järvelle

Diakonissa, omaishoitajat, näkövammaiset
Vapaudenkatu 47, PL 103