Hinnat ja huojennukset

Rippileirien maksut

Rippileirien hinnat näet kunkin ryhmän kohdalta. Hinta sisältää täysihoidon, ohjelman ja Raamatun. On mahdollista, että leirin aloitus- ja lopetuspäivänä tai matkan aikana ei ole täysihoitoa.

Mikäli leiri järjestetään Jyväskylän ulkopuolella hintaan sisältyy edestakainen kuljetus. Kuljetuksia Kiponniemeen, Koivuniemeen ja Vesalaan ei pääsääntöisesti järjestetä seurakunnan puolesta.

Seurakunta on vakuuttanut rippikoululaiset kotimaassa ryhmätapaturmavakuutuksella. Vakuutus korvaa hoitokulut 5000 € saakka/henkilö.

Päivärippikoulu on ilmainen. Päivärippikoulussa tarjotaan lounas.

Maksuehdot

Leirimaksujen eräpäivät ovat n. kaksi kuukautta ennen leirin alkua. Hiihtoloman leirit laskutetaan tammikuun loppuun mennessä. Mahdolliset peruutukset eräpäivään mennessä maksutta. Peruutukset eräpäivän jälkeen ja vähintään kuukautta ennen leirin alkua 10 % leirin hinnasta, alle kuukausi ennen leirin alkua 50 % leirin hinnasta.

Jos osallistumista ei peruta ennen leiriä veloitamme koko leirin hinnan. Maksutta peruminen lääkärintodistuksella.

Käytämme maksutapana Paytrailin maksulinkkiä, joka tulee seurakunnan sähköpostista jklsrk.laskutus@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja samalla asiasta tulee tekstiviesti. Linkkiä ei voi ajastaa. Jos linkkiä sitä klikkaa ja etenee maksuvaiheeseen, niin suoritus lähtee heti.

Maksuihin liittyvät kysymykset laitetaan osoitteeseen jklsrk.laskutus@evl.fi

Huojennukset

Huojennusta voi hakea leirimaksuun, kun rippikoululainen on saanut tiedon mihin rippikouluun hänet on sijoitettu. Huojennuksia käsitellään pääsääntöisesti heti valintakirjeen saapumisen jälkeen marraskuussa 2023 sekä tammikuussa 2024.

Mikäli haluat keskustella mahdollisesta huojennuksesta, ole yhteydessä oman alueesi diakoniin. Kaikkien diakonien yhteystiedot löydät tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Mikäli et tiedä omaa lähikirkkoaluettasi, ole yhteydessä diakonian asiantuntija Kirsi Lepoahoon, kirsi.lepoaho@evl.fi.

Seurakunta voi myöntää rippikoulumaksuun huojennusta kokonaan tai osittain. Maksuvapautuksen myöntämiseen sovelletaan Jyväskylän kaupungin perustoimeentulotukirajojen kriteereitä. Maksuvapautta myönnetään enintään 145 €.