Riparille 2024

Ilmoittautumisaika vuoden 2024 rippikouluihin on ollut tällä sivulla 2.-15.10.2023. Ilmoittautuminen on päättynyt. Ilmoittautumislinkki avataan jälki-ilmoittautumiselle 7.11.2023.

Tiedot rippikouluryhmistä on lähetetty sähköpostilla nuorelle ja huoltajalle 2.11.2023.

Vaihtotoivelomake on auki 6.-12.11.2023. Käsittelemme kaikki vaihtotoiveet tätä kautta.

Muualla kuin Jyväskylän seurakunnassa rippikoulun käyvien on ilmoittauduttava yhteen Jyväskylän seurakunnan Muualle menevien -rippikouluryhmään.

Rippikouluesite on lähetetty vuonna 2009 syntyneille seurakunnan jäsenille. Samat tiedot löytyvät näiltä sivuilta. Kirkkoon kuulumattomat nuoret ovat myös tervetulleita rippikouluun.

Linkki ilmoittautumiseen löytyy alempaa tältä sivulta, ilmoittautumisohjeiden jälkeen.

Lyhyt ohje huoltajalle ja nuorelle

Rippikouluun ilmoittautuminen on monivaiheinen. Voit tehdä ilmoittautumisen tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella.

Ilmoittautumisen yhteydessä tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen sekä nuoren henkilötunnuksen. Koska ilmoittautuminen sisältää useita vaiheita, on tärkeää, että huoltaja ja nuori katsovat alla olevat videot ja ohjeen.

Ilmoittautumisen vaiheet kuvana.

1. Vaihe, huoltaja: Täytä ensin rippikouluun ilmoittautuminen omalta osaltasi. Valitse rippikoulut tai käytä saamaasi kaverikoodia.
  2. Vaihe, huoltaja: Ota talteen tallennuksen jälkeisellä sivulla näkyvät nuoren tunnukset ja anna ne nuorelle. Kirjaudu ulos.

3. Vaihe, nuori: Kirjaudu sinulle tulleen teksti-/sähköpostiviestin linkistä nuoren tunnuksilla ja täytä ilmoittautuminen loppuun. Kirjaudu ulos.

Ohjevideot huoltajalle ja nuorelle

Huomioi nämä

• Mikäli huoltaja merkitsee toisen huoltajan lomaketta täyttäessään, tulee tälle sähköpostiviesti. Viestissä on linkki, jolla pääsee täyttämään omat tiedot.
  • Ensimmäisenä ilmoittautuva huoltaja saa kuittauksen sähköpostiinsa onnistuneesta ilmoittautumisesta. Nuori tai mahdollinen toinen huoltaja eivät saa kuittausta.
  • Jos nuoren tunnukset hukkuvat, katso ohjeLinkki avautuu uudessa välilehdessä kuinka huoltaja saa päivitettyä uudet nuoren tunnukset.
  • Kaveriryhmä (max 3). Jos haluat kaverisi kanssa samaan rippikouluun ja olet kaveriryhmän ensimmäinen ilmoittautuja, anna kaverikoodi seuraavaksi ilmoittautuvan kaverin huoltajalle. Koodi löytyy huoltajasi sähköpostista, kun oma ilmoittautumisesi on valmis.  Jos sähköpostia ei löydy, katso roskaposti.
  • Kaverikoodilla ilmoittautuva huoltaja: täyttäessäsi lomaketta laita koodi  ”Syötä kaverikoodi” -kenttään ja paina ”Hae”. Rippikouluvalinnat tulevat näkyviin.
  • Tästä voit katsoa, mitä tietoja huoltajat ja rippikoululainen näkevät ilmoittautumisessa.

Ilmoittaudu tästä Olethan tutustunut ohjeisiin huolellisesti ennen ilmoittautumista. Ilmoittautuminen on päättynyt. Linkki avataan jälki-ilmoittautumiselle 7.11.2023.

Muualle rippikouluun?

Jos aiot mennä muualle kuin Jyväskylän seurakunnan järjestämään rippikouluun, ilmoittaudu yllä olevan ilmoittautumisen kautta ja valitse ryhmäksi Muualla rippikoulun käyvät 9971 (Tikkakoski), 9972 (Kuokkala), 9973 (Keskusta) tai 9974 (Kortepohja). Lisäksi sinun on itse ilmoittauduttava sen järjestön tai seurakunnan rippikouluun, jossa käyt leirijakson. Aloitusjakson käyt Jyväskylän seurakunnassa.

Vuotta aiemmin rippikouluun?

Jos haluat tulla rippikouluun vuonna 2024 ja täytät silloin 14 vuotta ilmoittaudu ensin yllä olevan ilmoittautumisen kautta rippikouluun ja täytä sen lisäksi vuotta aiemmin rippikouluun hakemus.

Vuotta myöhemmin rippikouluun?

Ilmoita yhteystietosi, jos haluat tulla rippikouluun vasta vuonna 2025, vaikka täytät 15 vuotta vuonna 2024. Lähetämme sinulle vuoden 2025 rippikoulumainoksen. Saat sen kotiisi syksyllä 2024. Yhteystiedot vuoden 2025 rippikoulumainoksen postitusta varten.

Nuorisotyönohjaaja, nuorisotyön tiimiesihenkilö
Huhtasuon lähikirkkoalue
Kipinä Kauppakeskus Seppä, Ahjokatu 5
40320 Jyväskylä