Duo Juju: Sukulaissieluisuutta -konsertti

su 13.5. klo 17.00

Kuokkalan kirkko

Juhana Inkinen, viulu ja Juuli Holma, sello.
Rautavaara-Vasks-Kodály.
Vapaa pääsy. Ohjelma 10/5 €.

Duo Juju on rovaniemeläisen muusikkopariskunnan viulisti Juhana Inkisen ja sellisti Juuli Holman pitkäikäisin projekti. Duo on esiintynyt yhdessä jo yli kymmenen vuoden ajan eri puolilla Suomea sekä USA:ssa, Portugalissa ja Ranskassa. Jujun ohjelmisto koostuu kaikista keskeisistä jousiduolle sävelletyistä ja sovitetuista teoksista sekä harvemmin kuulluista helmistä. Duo pyrkii monipuolisuuteen paitsi kappalevalinnoissaan myös konsertointipaikoissaan: mainittakoon, että Holmaa ja Inkistä on kuultu yhdessä esimerkiksi lintutornissa keskellä kainuulaista metsää, Taiga-klubilla rovaniemeläisellä ravintola Kauppayhtiöllä, sinfoniaorkesterin solistina Johanneksen kirkossa Helsingissä, konserttilavalla Pariisin sydämessä Cité des Artsissa ja Portugalin tv:ssä.
Kamarimusiikki on yksi Holman ja Inkisen suurimpia intohimoja. Valmistuttuaan SibeliusAkatemiasta musiikin maistereiksi 2012 pariskunta on toteuttanut musiikillisia unelmiaan mm. soittamalla Lapin kamariorkesterissa, perustamalla Suomen pohjoisimman jousikvartetin Kaamoksen, suunnittelemalla oman kamarikonserttisarjan Rovaniemen kotiseutumuseolle sekä musiikkia ja gastronomiaa yhdistävän festivaalin Soinillisen EteläPohjanmaalle.
Aktiivisen konsertoinnin lisäksi Holma ja Inkinen kokevat tärkeäksi kasvattaa uusia sukupolvia musiikin pariin. Viimeisen viiden vuoden ajan pariskunta on opettanut viulun ja sellon soittoa sekä kamarimusiikkia lappilaisille lapsille.
  • Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä