KIMALTAVAA KAMARIMUSIIKKIA - LAST WORDS

Helmipuhallus 10 vuotta
Kuokkalan kirkko 9.2. klo 17

Ohjelma:
Francis Poulenc (1899-1963) - Sonaatti klarinetille ja pianolle (1962)
Camille Saint Saens (1835-1921) - Klarinettisonaattiop. 167 (1921)
- väliaika -
Johannes Brahms (1833-1897) - Klarinettisonaattiop. 120, nr. 2 (1984)

Konsertin teokset ovat jollain tavalla säveltäjän viimeisiä teoksia. Brahms sävelsi viimeisenä kamarimusiikkiteoksena konsertin sonaatin vuonna 1984 ja keskittyi sen jälkeen suurempien teosten säveltämiseen. Poulencin ja Saint-Saensin sävellykset taas ovat jo kypsän säveltäjän teoksia, lähes viimeisiä töitä säveltäjien uralla. Helmipuhalluksen ensimmäinen konsertti vuonna 2010 oli ensimmäinen julkinen konsertti uudessa ja upeassa Kuokkalan kirkossa viikko ennen kirkon virallista avajaiskonserttia. Tämän konsertin myötä Soiva Keski-Suomi -konserttisarja juhlistaa näitä molempia tapahtumia upealla kansainvälisellä puhallinmusiikilla.

Gil Shaked-Agababa toimii Jyväskylä Sinfonian klarinetin äänenjohtaja. Gil aloitti musiikkiopinnot Israelissa, valmistui Thelma Yelling High School of the Arts -koulusta ja viimeisteli kandidaatti- ja maisteritutukintonsa Volognan Yliopistossa opettajanaan professori Ralph Manno. Vuonna 2018 Gil valmistui myös Sibelius-Akatemiasta Harri Mäen oppilaana. Gil on työskennellyt useissa suomalaisissa orkesterissa, mm- Turku Filharmoniassa, Jyväskylän orkesterin lisäksi. Shaked-Agababa on soittanut useiden orkesterien solistina Suomessa ja ulkomailla sekä voittanut useita palkintoja kansainvälisissä kilpailuissa ja hän on soittanut myös kuuluisassa Daniel Barenboimin johtamassa West Eastern Divan - orkesterissa.
Pascal Schweren on monipuolinen crossover-pianisti, säestäjä, kamarimuusikko ja jazzpianisti. Pascal aloitti jazzpianistin opinnot 18-vuotiaana saksalaisen Andy Lumppin oppilaana. Klassisen musiikin opintojaan hän täydensi Colognan yliopistossa ja viimeisteli opintonsa Essenin yliopistossa.
Shaked-duo on duo myös yksityiselämässä ja he ovat konsertoineet yhdessä ympäri maailmaa vuodesta 2008.

Liput 15€/5€ (opiskelijat, varusmiehet, työttömät)
Lapset alle 16-v vapaa pääsy
varaukset:www.soivakeskisuomi.fi