Tukikonsertti soi Lehtisaaren kesäkodille

Lounaispuiston konsertissa Lehtisaaren kesäkodin ystävät voivat kuulla muun muassa Jukka Leppilampea.
Lehtisaaren tukikonsertti_THUMB.jpg

Tulipalo tuhosi Lehtisaaren päärakennuksen kesäkuussa, ja saari on toistaiseksi suljettu.
- Tällä viikolla saaressa on kaadettu palaneita puita, ja talkoolaiset ovat pilkkoneet halkoja, kertoo saaren toiminnasta vastaava Pasi Bom Jyväskylän seurakunnasta.
Maanantaina purku-urakoitsija ja lauttafirman edustaja tutustuvat saaren tilanteeseen. Sen jälkeen varmistuu, voiko saaressa järjestää tapahtumia tämän kesän aikana.
- Haaveissa tietysti on, että voisimme jollain systeemillä järjestää toimintaa jo tänä kesänä ja että saareen saadaan uusi rakennus, Pasi Bom pukee sanoiksi Lehtisaaren ystävien toiveen.

Lehtisaaren kesäkodin Tuki ry järjestää gospelkonsertin Lounaispuistossa. Tukikonsertti on sunnuntaina 10.7. klo 17-20.30. Tapahtumassa esiintyy muun muassa Jukka Leppilampi, joka oli jo ennen kesää buukattu samaksi viikonlopuksi konsertoimaan Lehtisaaressa. Muut esiintyjät ovat Aina Valpas -kuoro, Kolmen keisarin liitto, Eve ja Ossi sekä Tiina Ask. Konsertti on ilmainen. Sen yhteydessä on kahvia ja pientä purtavaa sekä arpajaiset, joiden tuotto käytetään Lehtisaaren hyväksi. Lehtisaaren kesäkodin Tuki ry:lle voi myös antaa rahalahjoituksia.

Lehtisaaren toiminta seurakunnan nuorisotoiminnan kesäkotina alkoi vuonna 1949. Saaren ja rakennukset lahjoitti seurakunnan nuorisotyölle Jyväskylän maaseurakunnan kanttori Mikko Sipponen yhdessä Aino-vaimonsa kanssa.

2016-07-01 14:05:39.0