Earth Hour sammuttaa valot myös Jyväskylän seurakunnan kirkoista 26.3.

Maailmanlaajuinen ympäristötapahtuma Earth Hour järjestetään jälleen lauantaina 26.3. kello 20.30–21.30. Tapahtuman aikana niin yksityiset ihmiset kuin yhteisötkin voivat ilmaista huolensa ympäristön tilasta päättäjille sammuttamalla turhat valot tunnin ajaksi.

Myös Jyväskylän seurakunta osallistuu tapahtumaan sammuttamalla valot kahdeksasta kiinteistöstään. Kaupunginkirkon lisäksi valot sammuvat Keltinmäen, Kuokkalan, Korpilahden, Säynätsalon, Taulumäen ja Tikkakosken kirkoista sekä Kortepohjan seurakuntakeskuksesta.

Tapahtumatunnin voi viettää myös yhdessä Kortepohjan seurakuntakeskuksella lauantaina kello 20.30 alkaen. Ohjelmassa on sanaa, rukousta ja laulua lempeässä kynttilänvaloisessa tunnelmassa.

Jyväskylän seurakunta on ollut vuodesta 2011 lähtien ympäristödiplomiseurakunta. Ympäristödiplomi on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon oma ympäristöjärjestelmä, jonka avulla seurakunnat pyrkivät torjumaan ilmastonmuutosta ja suunnittelemaan toimintaansa hiilineutraaliksi vuoteen 2030 mennessä. Earth Hour -tapahtumaan seurakunta on osallistunut sen alusta, vuodesta 2009, lähtien.

Lue lisää: Earth HourLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Wed Mar 23 13:51:00 EET 2022