Kaupunginkirkon ovet auki hääpareille Yläkaupungin Yön vihkilauantaissa 21.5.

Vihkipari

Jyväskylän seurakunta tarjoaa tänä vuonna viidelle pariskunnalle yksinkertaisen ja rennon mahdollisuuden mennä naimisiin Yläkaupungin Yössä lauantaina 21.5.2022. Seurakunnan papit Ville Tikkanen ja Annemari Siistonen vihkivät hääpareja Kaupunginkirkossa kello 12–18, keskellä 30 vuotta täyttävää keväistä kaupunkifestivaalia.

Vihkiaikojen varauslomake aukeaa seurakunnan nettisivuilla osoitteessa jyvaskylanseurakunta.fi perjantaina 1.4. ja sulkeutuu perjantaina 13.5. tai heti kun kaikki ajat on varattu.

Nettisivuilta löytyvät myös tarkemmat tiedot kirkollisen avioliittoon vihkimisen edellytyksistä. Kaupunginkirkkoon vihittäväksi saapuvat tarvitsevat mukaansa vain sormukset, henkilöllisyystodistukset sekä todistukset avioliiton esteiden tutkinnasta. Mikäli uusia koronapandemiaan liittyviä rajoituksia ei ilmoiteta, kirkon voi myös halutessaan kutsua täyteen vieraita.

- Yläkaupungin Yö on jyväskyläläisten oma kaupunkifestivaali, jonka myötä koko kaupunki herää eloon ja astuu ison harppauksen kohti alkavaa kesää. Rennon arvokas vihkimahdollisuus jo perinteikkään festivaalin yhteydessä sopii hyvin seurakunnan ohjelmakokonaisuuteen, ja toivomme sen tarjoavan monelle avioliittoa harkitsevalle pariskunnalle lämpimän ja omannäköisen tavan tärkeän hetken toteutukseen, kertoo pastori Ville Tikkanen.

2022-04-01 09:27:00.0