Kaupunginkirkossa soi Ukrainan pakolaisten hyväksi

Flauto Dolce Vita -yhtye

Jyväskylän seurakunta järjestää tukikonsertin Ukrainan pakolaisten hyväksi yhteistyössä Soiva Keski-Suomi -konserttisarjan kanssa.

Flauto Dolce Vita -yhtye esittää renessanssi- ja barokkimusiikkia Kaupunginkirkossa keskiviikkona 25.5. kello 19.

Konserttiin on vapaa pääsy, ja käsiohjelma maksaa 10 euroa. Käsiohjelmamyynnin tuotto käytetään Ukrainan sotaa pakenevien auttamiseen Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Flauto Dolce Vita on vuonna 2021 perustettu jyväskyläläisistä muusikoista koostuva renessanssin ja barokin ajan musiikkiin erikoistunut yhtye. Yhtyeessä soittavat nokkahuilistit Sirpa Berg, Tereza Himmelova ja Jukka Louhivuori, sekä kitarataiteilija Olli Hirvanen ja lyömäsoittaja Jarmo Hovi.

Vanhan musiikin lisäksi yhtyeen ohjelmistossa soi oman aikamme musiikki. Konsertissa kuullaan kolmelle nokkahuilulle sävellettyjä sävellyksiä, erilaisia soitinyhdistelmiä hyödyntäviä teoksia sekä soolokappaleita. Nimensä mukaisesti yhtye haluaa tuoda kuulijoiden nautittavaksi elämää sulostuttavia kauniita säveliä.

Lisätiedot:
Kanttori Piia Laasonen, Jyväskylän seurakunta