Pyhiinvaellukselle Pyhän Olavin mannerreittiä pitkin

Pyhiinvaellus

Yli 1000 kilometriä ja kuusi hiippakuntaa yhdistävä viestipyhiinvaellus käynnistyy helatorstaina 26.5. Savonlinnassa. Savonlinnasta viestipyhiinvaellus kulkee kesän kuluessa halki Suomen Pyhän Olavin mannerreittiä pitkin Turkuun saakka. Vaellus etenee kuuden hiippakunnan ja lukuisten seurakuntien alueilla esimerkiksi kävellen, pyöräillen, kirkkoveneellä soutaen ja purjehdusveneellä purjehtien.

Kesän alussa keskisuomalaisilla on mahdollisuus osallistua pyhiinvaellukseen kotikonnuilla. Viestipyhiinvaellus Joutsan seurakunnan alueen kautta 10.–12.6.

Viestipyhiinvaelluksen teemana on vesi. Yksinkertaisessa viestikapulassa, vesipullossa, kulkee viesti kohtuudesta, kestävyydestä ja toivosta. Reitillä kuljetaan laajojen sisämaan vesistöjen ääreltä kohti merta muistaen veden syvää hengellistä merkitystä kasteen yhteydessä. Samalla vesi muistuttaa meitä kohtuudesta ja kestävyydestä ekologisessa merkityksessään, elämän monimuotoisuuden mahdollistajana.

Vaeltajia kutsutaan mukaan kulkemaan matkaa muutamasta kilometristä useampiin päiviin oman kiinnostuksensa mukaan. Ilmoittautuminen eri osuuksille on käynnissä.

Aikataulut, ilmoittautuminen ja lisätiedot viestipyhiinvaelluksesta:
www.pyhiinvaellussuomi.fi/viestipyhiinvaellusLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Viestipyhiinvaelluksen some Instagram & Facebook: @viestipyhiinvaellus

2022-05-18 10:25:31.0