Ekaluokkalaiset siunataan koulutielle

IMG_6479_pieni_XL.jpg

Koulunsa aloittavat ekaluokkalaiset siunataan koulutielle Jyväskylän seurakunnassa sunnuntaina 7. elokuuta juuri ennen kuin syyslukukausi käynnistyy. Siunaustilaisuuksia on lähes kaikissa Jyväskylän kirkoissa. Siunaustilaisuudessa rukoillaan turvallista koulutaivalta pienille ekaluokkalaisille.

Ekaluokkalaiset lähetetään matkaan Suuremman suojassa. Se on vuosina 2016-2017 toteutettava kirkon kampanja, jonka teemana on ihmisarvo. Kouluun lähtevien siunaus on osa tätä kampanjaa. Kouluun lähtevien siunaus on näkyvästi esillä myös sosiaalisessa mediassa tunnuksella #suuremmansuojassa.

Seurakunnat ympäri Suomen järjestävät ekaluokkalaisten siunaushetkiä elokuussa juuri koulun alkua edeltävällä viikolla sunnuntaina tai koulupäivää edeltävänä iltana. Osa seurakunnista on siunannut kouluun lähteviä jo keväällä eskarivuoden päätteeksi.

Kouluun lähtevien siunaustilaisuudet Jyväskylän seurakunnassa:

Sunnuntaina 7.8.
Klo 16
Halssilan kirkossa, Kaupunginkirkossa, Kortepohjan seurakuntakeskuksessa
Klo 18 Huhtasuon kirkossa, Keltinmäen kirkossa, Kuokkalan kirkossa ja Säynätsalon kirkossa

Maanantaina 8.8.
Klo 18