Aurinkoinen Popo Salami esiintyy Kompassilla ja Kaupunginkirkossa

"Musta Savon mies" eli Popo Salami esiintyy Kompassilla ja Kaupunginkirkossa Tasaustapahtumassa 22.9. Satoi tai paistoi, Popo Salami on aurinkoinen tapaus.

Maattomuus ajaa ihmisiä maaorjiksi ja palkattomaan pakkotyöhön. Suomen Lähetysseuran Tasaus-keräys tukee tänä syksynä maattomia ihmisiä ja ennaltaehkäisee maattomuutta.
Tasaus-keräys on Jyväskylässä Kävelykadulla 22.9. Lipaskeräystapahtumassa esiintyy ”Savon musta mies” eli nigerialaissyntyinen mutta noin kuusi vuotta Kuopiossa asunut Popo Salami. Häntä kuullaan myös Tasaustapahtumassa Kaupunginkirkossa klo 18.
Popo Salami on valoisa ja energinen persoona. Hänen paljastaa valoisuutensa salat.
- En haudo ongelmiani, vaan annan ne Jumalan hoidettaviksi. Suomalaisten tuntuu olevan vaikeaa käsittää sitä. Täällä halutaan pikemminkin pyöritellä ongelmia ja yrittää ratkaista ne itse.

Muslimiperheessä varttunut Popo kääntyi kristinuskoon äitinsä jalanjäljissä.
- Äiti koki voimakkaita ihmekokemuksia, joiden seurauksena hän päätti antaa elämänsä Jeesukselle. Me muut perheenjäsenet seurasimme myöhemmin hänen esimerkkiään.
- Nigeriassa se ei ollut mitenkään helppo ratkaisu. Kutsumuksen edessä ei kuitenkaan voinut muuta kuin antautua.

Popo Salamin haastattelu Kirkko ja Koti –lehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Musta Savon mies esittäytyy Ylen haastattelussaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Siunattu varmuus, laulaa Popo SalamiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lipaskerääjiä tarvitaan
Tule lipaskerääjäksi kävelykadun tasaustapahtumaan 22.9. Suomen Lähetysseuran tasauspäivän teema Jokaisella on oikeus maahan. Kerääjiä tarvitaan klo 10–15.30. Voit kerätä itsellesi sopivan ajan. Ilmoittautuminen 20.9. mennessä 050 3409 889 tai ulla.klemettinen@evl.fi.

Thu Sep 08 15:28:01 EEST 2016