Bongaa pappi! Jyväskylän seurakunnan papit jalkautuvat Yläkaupungin Yöhön toukokuussa

Pääsymaksuton ja monitaiteinen kaupunkifestivaali Yläkaupungin Yö järjestetään jälleen Jyväskylässä kesän kynnyksellä 26.–28.5. Jyväskylän seurakunta on mukana sekä yhteistyökumppanina että järjestämällä ohjelmaa Kaupunginkirkossa ja eri puolilla kaupunkia.

Festivaalin aikana perjantaina 26.5. ja lauantaina 27.5. klo 18–22 yläkaupungilla voi bongata papin, kun yksitoista Jyväskylän seurakunnan pastoria astuu joukolla Yöhön. Papin tunnistaa valkoisesta papinkauluksesta, ja hänen kanssaan voi keskustella luottamuksellisesti mistä vain: kysyä, kommentoida tai jutella niitä näitä.

Kaupunginkirkko täyttyy tapahtuman aikana monenlaisesta musiikista. Perjantaina kirkossa esiintyvät muun muassa herkän sävykkäästä indie-folkista tunnettu laulaja-lauluntekijä Piia Viitanen sekä kevättä jo vuodesta 1899 lähtien juhlistanut Mieskuoro Sirkat.

Lauantai-illassa Alkio-opiston hip hop -elementit linjalta valmistuvat VeeKoo, Diego, Ciave sekä DJ Izze esittävät kappaleita, jotka ammentavat nuorten rap-artistien omasta elämästä. Keikalla on mahdollisuus lahjoittaa Yhteisvastuu-keräykseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jonka tuotolla ehkäistään nuorten kokemaa väkivaltaa Suomessa ja maailmalla. Kello 22 Kaupunginkirkon ohjelman päättää Hieman erilainen iltarukous Suvivirren sävyin.

Keväisen festivaalin kunniaksi seurakunta tarjoaa juhlijoille myös useita mahdollisuuksia laulaa kevätjuhlien ikivihreää yhdessä. Seurakunnan kanttorit kokoavat laulajia kajauttamaan yli 300-vuotiaan hitin lauantaina 27.5. niin Mäki-Matin perhepuistossa, Harjun portailla, Villa Ranan puutarhassa kuin Kirkkopuistossakin. Virsi numero 571 löytyy osoitteesta virsikirja.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, ja mukaan lauluun voi liittyä kuka vain.

Lisätiedotwww.ylakaupunginyo.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Wed May 17 12:49:00 EEST 2023