Kirkkovaltuuston päätöksiä 30.5.2023

- Kirkkovaltuusto valitsi Tikkakosken lähikirkkoalueen vastuupapiksi Antti Hiltusen. Tällä hetkellä Hiltunen toimii Viitasaaren kirkkoherrana. Jyväskylän seurakunnan VII kappalaisen virkaa haki kuusi hakijaa, joista kolme kutsuttiin haastatteluun.

- Kirkkovaltuusto hyväksyi Jyväskylän seurakunnan vuoden 2022 tilinpäätöksen. Tilikauden tulos on 1,48 miljoonaa euroa, ja tilikausi on 1,81 miljoonaa euroa ylijäämäinen. Myönteiseen tulokseen vaikuttivat Vanhan pappilan ja osakehuoneistojen myyntivoitot. Kertaluonteisia myyntivoittoja sisältyi 6,52 miljoonan euron toimintatuottoihin 2,09 miljoonaa euroa. Ilman myyntivoittoja tilikausi olisi ollut alijäämäinen. Kirkollisverojen tuotto oli 21,9 miljoonaa euroa, 0,23 miljoonaa euroa enemmän kuin vuonna 2021. Toimintakulut olivat 25,33 miljoonaa euroa, ja ne kasvoivat edellisvuodesta 0,8 miljoonaa euroa. Henkilöstökulujen osuus toimintakulujen kasvusta oli 0,39 miljoonaa euroa. Rahoitustuottoja saatiin 0,22 miljoonaa euroa.

- Seurakunnan luottamushenkilöiden palkkiosääntöä päivitetään. Muutoksia ovat muun muassa 15 euron korotus kokouspalkkioihin, enintään 60 euron lastenhoitokorvauksen käyttöönotto sekä toimielinten puheenjohtajien palkkioiden korotus. Yli kolme tuntia kestävien kokousten luottamushenkilöille maksettavia palkkioita korotetaan 50 prosentilla. Edellisen kerran palkkioita päivitettiin vuonna 2018.

- Martti J. Karille myönnettiin ero Jyväskylän seurakunnan luottamustehtävistä henkilökohtaisista syistä. Hänet valittiin seurakuntavaalien ehdokaslistalta Kokoomus ja sitoutumattomat. Kirkkovaltuusto kutsui varajäsen Maria Taivassalon kirkkovaltuuston jäseneksi ja valitsi Karin tilalle kirkkoneuvostoon Eetu Heiskan.

Tue May 30 21:13:23 EEST 2023