Saapas auttanut jyväskyläläisnuoria kymmenen vuotta

Saapas toimii keskustelukumppanina, avun antajana ja opastajana siellä, missä nuoret viettävät aikaansa. Saappaan toiminnassa on mukana lähes sata aktiivista vapaaehtoistyöntekijää.
Saapas päivystää_THUMB.jpg

Jyväskylän seurakunnan erityisnuorisotyön Saapas-ryhmä on tehnyt kymmenen vuotta aktiivisesti katutyötä Jyväskylässä ja eri lähialueen festivaaleilla. Palveluoperaatio Saappaan tarkoituksena on auttaa alle 18-vuotiaita nuoria muun muassa antamalla heille ensiapua ja toimia keskustelukumppanina kaduilla. Saappaan toiminnassa on mukana lähes sata aktiivista vapaaehtoistyöntekijää.
Saappaan selviämisasema toimii Aseman pysäkillä, Hannikaisenkatu 29. Jalkapartiot kiertävät keskustan läheisyydessä. Autopartiot kattavat kierroksillaan koko kaupungin.

Perjantaina 7.10. juhlitaan Saappaan kymppisynttäreitä Aseman pysäkillä. Illalla klo 20.00- 02.30 järjestetään juhlapäivystys.

Palveluoperaatio Saapas on ev.lut. kirkon yksi nuoriso- ja erityisnuorisotyön muoto.

Saapas toteuttaa etsivän työn menetelmää. Saappaan toimintakokonaisuus muodostuu yöpäivystyksestä, festivaali- ja NettiSaapas toiminnasta.

Saapas tarjoaa nuorisotyön palveluita nuorille, jotka viettävät aikaansa muualla kuin järjestetyn nuorisotoiminnan piirissä. Saapas toimii keskustelukumppanina, avun antajana ja opastajana siellä, missä nuoret viettävät aikaansa.

Saapas-ryhmän toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen, luottamukseen, avoimuuteen, jokamiehen oikeuksiin ja kansalaisvelvollisuuksiin

Toimintaa ohjaa seurakunnan nimeämä henkilöt. Valtakunnallisesti Saappaan toimintaa koordinoi Nuorten Keskus ry. Saapas-ryhmässä voi toimia vapaaehtoinen, tehtäviinsä koulutettu täysi-ikäinen henkilö.

Mon Oct 03 11:21:29 EEST 2016