Jättipuput räjäyttivät Kirkkopuiston

Jättiläispuput vetivät Kirkkopuiston täyteen väkeä.

RamiSaarikorpi_VK2016 (56)_M.jpg

Valon kaupunki -tapahtuma 22.–24.9. keräsi todellisen ennätysyleisön. Jo yhdettätoista kertaa järjestetty tapahtuma on vakiinnuttanut paikkansa jyväskyläläisten sydämissä.

Tapahtuman kokonaiskävijämäärä asettuu 70 000–75 000 kävijään, ja se on kaksinkertainen edelliseen vuoteen verrattuna.

Viisi valaistua jättiläispupua muodostavat Intrude-nimisen teoksen, jonka on ideoinut australialainen valotaiteilija Amanda Parer. Pitkäkorvaiset otukset ovat kiertäneet maailman metropoleja ja ovat tallentuneet satoihin tuhansiin matkapuhelimiin erilaisissa kulmissa

Tapahtuman toteutuksessa oli mukana yli 40 eri toimijan ja 500 ihmisen joukko. Jyväskylän seurakunta oli yksi yhteistyökumppaneista.

Amanda Parerin haastattelu Henki & elämä -lehdessä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Fri Oct 07 15:30:00 EEST 2016