Kirkkoneuvoston päätöksiä

Seurakuntaa kiinnostaa Reimarin kiinteistö

Jyväskylän seurakunta haluaisi keskittää toimintaansa Kirkkopuiston laitamille rakennettavaan Reimarin kiinteistöön. Kirkkoneuvosto päätti keskiviikkona, että tilojen vuokraaminen tai ostaminen Valtiontalon naapuriin nousevasta Reimarista on seurakunnan tilaratkaisuille ensisijainen vaihtoehto. Mikäli kirkkovaltuusto asettuu samalle kannalle neuvoston kanssa, selvitystyö toimitilojen sijoittamisesta Kiinteistö Oy Reimariin käynnistetään.

Samassa yhteydessä kirkkoneuvosto esittää Vanhan pappilan hankesuunnittelun käynnistämistä siten, että pappila saneerattaisiin nykyisessä laajuudessaan. Myös tekniset edellytykset Kaupunginkirkon kryptan rakentamiselle ja kirkkosalin teknisille muutoksille selvitetään.

Kirkkopäivät Jyväskylässä 2019

Vuoden 2019 kirkollinen suurtapahtuma, Kirkkopäivät, järjestetään Jyväskylässä. Kirkkopäivien taustalla oleva Kirkkopalvelut ry odottaa Jyväskylän seurakunnan sitoutuvan tapahtumaan 150 000 eurolla.  Ajatuksena on, että järjestelyihin – ja siten myös kuluihin – saataisiin naapuriseurakunnilta apua.

Kirkkopäivät on tarkoitettu paitsi seurakuntien työntekijöille ja luottamushenkilöille ympäri Suomea myös ympäröivän alueen asukkaille. Kirkkopäiväviikonloppuun sisältyy runsas määrä kulttuuria sekä kiinnostavaa yhteiskunnallista ja kirkollista keskustelua.

Kirkkopäivät järjestetään toukokuisena viikonloppuna joka toinen vuosi, viimeksi Kouvolassa 2015. Tuolloin tapahtuma kokosi 25 000 kävijää. Ensi vuonna Kirkkopäivät vietetään Turussa.

Ensimmäiset Kirkkopäivät järjestettiin vuonna 1918. Jyväskylässä tapahtumaa vietettiin viimeksi 2009.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888

Thu Oct 13 10:32:12 EEST 2016