Lukemalla luterilaiseksi

Kuokkalassa sukelletaan reformaation merkkivuoteen lukupiirissä, jossa voi tutustua tömäkkään kirjalistaan.

Kuokkalan lukupiirin kirjalistalle mahtuvat muun muassa Bonhoefferin Kirjeitä vankilasta ja Pauliina Rauhalan Taivaslaulu. Katekismuksesta nyt puhumattakaan.

Reformaation merkkivuosi on käynnistynyt, eilen 31.10.2016 tuli kuluneeksi 499 vuotta siitä, kun Luther julkaisi teesinsä. Juhlavuosi jatkuu 31.10.2017 saakka. Merkkivuosi on maailmanlaajuinen luterilaisissa kirkoissa.

Yksi erinomainen tapa saada merkkivuodesta itselleen irti on tulla mukaan merkkivuoden lukupiiriin. Lukupiirissä käsitellään yksi kirja kuukaudessa ja sen myötä ei voi välttyä luterilaisuuden syvemmältä ymmärtämiseltä ja oman luterilaisuuden kirkastumiselta! Alustavassa ohjelmassa on seuraavat kirjat:

Marraskuu - Luther:"Vähä katekismus" (to 3.11. klo 19 Polttolinja 37)
Joulukuu - Mannermaa: "Pieni kirja Jumalasta" (1.12. ja 15.12.)
Tammikuu - Bonhoeffer: "Kirjeitä vankilasta" (12.1. ja 26.1.)
Helmikuu - Donner & Vikström: "Elämme, siis kuolemme"
Maaliskuu - Lutherin saarnakokoelma "Iloinen kärsimys"
Huhtikuu - Aejmelaeus: "Kristinuskon synty"
Toukokuu - Pihkala & Valtaoja: "Nurkkaan ajettu Jumala"