Pyhäinpäivänä muistetaan edesmenneitä läheisiä

Pyhäinpäivänä Jyväskylän seurakunnan kirkoissa sytytetään kynttilä vuoden aikana kuolleiden seurakuntalaisten muistoksi. Haudoilla käydään viemässä kynttilöitä, seppeleitä ja kukkia edesmenneiden läheisten muistoksi. Pyhäinpäivää vietetään lauantaina 5. marraskuuta.

Pyhäinpäivän viettoon voi hiljentyä myös netissä osoitteessa pyhainpaiva.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Nettisivulla on muun muassa puolen tunnin välein lyhyt hartaus, mietteitä pyhäinpäivälle sekä ihmisten jakamia ajatuksia pyhäinpäivästä.

Pyhäinpäivän Facebook-tapahtuma kokoaa ihmisiä muistelemaan rakkaitaan somessa kuvin ja sanoin. Tapahtumassa jaetaan muun muassa rukouksia, hartaudellisia kuvia ja muuta teemaan sopivaa materiaalia. Kuvia ja muistoja voi jakaa somessa hashtageilla #pyhäinpäivä #sytytänkynttilän.

Pyhäinpäivän tapahtumia Jyväskylän seurakunnassa:

Klo 10   Messu Kaupunginkirkossa, Palokan kirkossa, Tikkakosken kirkossa ja Vaajakosken kirkossa
Klo 11   Sanajumalanpalvelus Kuokkalan kirkossa
Klo 15   Hartaus Autiokankaan ja Mäntykankaan hautausmaalla, viittomakielinen messu Kortepohjan kirkossa
Klo 15   Messu Lahjaharjun kappelissa. Avoimet ovet ja lämmintä juotavaa klo 14-17
Klo 16   Iltakirkko Halssilan srk-keskuksessa ja messu Keltinmäen kirkossa
Klo 16   Musiikillinen hartaus Säynätsalon kirkossa, työntekijöitä paikalla keskustelua varten klo 12-16
Klo 16   Hartaus Vanhan hautausmaan kappelissa
Klo 18   Iltakirkko Huhtasuon kirkossa ja Korpilahden kappelissa sekä Taulumäen kirkossa
Klo 18   Konsertti Kuokkalan kirkossa. Vuokatti-kvartetti, joht. Olli Pautola, Kehittyvät laulajat, Jubilate Deo. Ohjelma 10€

2016-11-03 16:11:01.0