Kauneimmat joululaulut kaikuvat taas

Kauneimpia joululauluja pääsee laulamaan niin kirkoissa kuin kahviloissa. Tilaisuuksien kolehdeilla voi tukea köyhimpien lasten kouluun pääsyä.
Kauneimmat joululaulut_THUMB.jpg

Maailmassa on miljoonia lapsia, jotka ovat orpoja tai elävät muuten vailla riittävää turvaa. Suomen Lähetysseura ohjaa Kauneimmat joululaulut -tapahtumien keräystulot kehitysmaiden lasten koulutukseen, lasten ja äitien terveydenhuoltoon sekä perheiden toimeentulomahdollisuuksien parantamiseen.

Suomen Lähetysseura on painattanut täksi jouluksi 800 000 lauluvihkosta. Vihkosta on perinteisten laulujen lisäksi joka vuosi mukana on myös pari uudempaa laulua, mahdollisia tulevaisuuden klassikkoja. Tänä vuonna ne löytyvät lasten laulujen joukosta: espoolaisen muskariopettaja Eeva-Maria Nyyssösen Kolme hienoa herraa ja ilmajokelaisen kanttori Heini Kantola-Katajan Tähtilaulu.

Kauneimpien Joululaulujen verkkosivuilla www.kauneimmatjoululaulut.fi voi äänestää omaa joululaulusuosikkiaan ja niin vaikuttaa seuraavan vuoden vihkon valikoimaan. Äänestäneiden kesken arvotaan potkukelkka ja kylpylälippuja Flamingo Spahan.

Laulutilaisuuksia järjestetään useampia tuhansia adventin ja loppiaisen välisenä aikana. Valtaosa laulutilaisuuksista järjestetään kirkoissa, mutta laulamaan voi päästä myös baareissa ja kahviloissa. Monet seurakunnat viettävät Kauneimmat Joululaulut -messua, joka on rakennettu joululaulujen ympärille.

Kauneimmat joululaulut JyväskylässäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2016-11-28 13:08:01.0