Monenlaista temppurataa Helahulinoissa

Miten mahdat pärjätä liikunnallisella pyörätuolirastiradalla? Muun muassa sitä pääsee testaamaan Helahulinoissa Vesalassa.
1606671_Helahulinat 2015_THUMB.jpg

Helahulinoissa on ylisukupolvista toimintaa fyysisesti vammaisten ikäihmisten, lasten ja nuorten välille. Tätä toteutetaan toiminnallisin keinoin.
Liikunnallisten rastien lisäksi päivän ohjelmassa on Pikku Kakkosesta tutun Niina Bellin laululeikkikonsertti, varttimessu sekä lounas ja kahvit.
- Toiminnallisella rastiradalla voi omaan tahtiin kokeilla muun pyörätuolilla kelaamista tai miten osaa kulkea pisteestä A pisteeseen B silmät sidottuna, kertoo Jyväskylän Seudun Invalidit ry:n  puheenjohtaja Satu-Maria Virtanen.

Toiminnallisen päivän tavoitteena on vaikuttaa asenteisiin, joita ihmisillä on vammaisia kohtaan. Päivän järjestävät Invalidiliiton Asennetta ja elämänhallintaa -projekti, Jyväskylän Seudun Invalidit, Jyväskylän seurakunta ja Kirkkohallitus.
– Yritämme vaikuttaa varsinkin lasten ja nuorten asenteisiin. Tavoitteena on järjestää samantapaista toimintaa valtakunnallisesti vuonna 2017, joka on uskonpuhdistuksen merkkivuosi, kertoo asiantuntija Katri Suhonen kirkkohallituksesta

Viime vuonna hulinoihin osallistui 120 henkilöä. Tätä toteutetaan toiminnallisin keinoin. Paikalla on jtoiminnallinen rastirata, jolla voi omaan tahtiin kokeilla muun pyörätuolilla kelaamista tai miten osaa kulkea pisteestä A pisteeseen B silmät sidottuna, kertoo Jyväskylän Seudun Invalidit ry:n puheenjohtaja Satu-Maria Virtanen.

Viime vuonna hulinoihin osallistui 120 henkilöä.

Ilmoittautuminen Helahulinoihin 8.5. mennessä
anne.savolin@evl.fi