Jouluyön messussa on omanlaisensa tunnelma

Jyväskylän seurakunnassa on jouluaattona viisi yömessua. Osa alkaa kello 22, osa kello 23.
seimi_M.jpg

Palokan kirkon messussa saarnaa juuri Senegalista tullut aluekappalainen Teija Laine.
- Jouluyön messu virittää mielen paimenten ensimmäisen joulun tunnelmaan. Kirkko on aluksi pimeä, ja olemme kuin paimenet hämärässä, Laine kertoo.
Hän on viettänyt kolme viimeisintä joulua Senegalissa. Siellä jouluevankeliumin puitteet ovat ihan tätä päivää: paimenet vaeltavat karjan kanssa päivät niityillä ja kokoavat eläimet yöksi aitaukseen. Miljoonakaupunki Dakarissa näkyy hevoskärryjä. Kristityt ja muslimit elävät maassa rauhallisesti rinnakkain.
- Enkeleiden sanoma rauhasta otetaan ilolla vastaan, sillä niin kristityt kuin muslimit pitävät rauhaa arvossa. Jeesus on muslimeille tärkeä profeetta. Monet muslimit vierailevat jouluna kristittyjen ystäviensä luona päästäkseen osallisiksi jouluilosta, Teija Laine kertoo.

Vaajakosken kirkon elämyksellinen jouluyön messu tuo iloa, riemua, ihmetystä ja yhdessäoloa jouluun. Musiikista vastaa kanttori Maria Salmela yhdessä bändin ja Valoa- lauluryhmän kanssa. Messu on tarinamuotoinen, joten tämä tapahtuma sopii erinomaisesti niin pienemmille kuin isommillekin.

JOULUYÖN MESSUT
24.12. kello 22 Kuokkalan kirkko
Kati Reukauf, Riku Bucht, Eija-Liisa Väisänen,  Ulla-Maija Grönholm, Lentoon-laulajat.

24.12  klo 22 Palokan kirkko
Teija Laine, Seppo Hautalahti, Liisa Partanen

24.12. kello 23 Taulumäen kirkko
Raimo Laine, Arto Viitala, Petri Grönholm, Jukka Hassinen,  Tuija Kiviranta, laulu, Taavi Kiviranta, kitara.

24.12. klo 23–01.00 Vaajakosken kirkko
Laura Laitinen, Maria Salmela, Tero Reingoldt, Valoa-lauluryhmä, bändi, seurakuntalaisia. Tule iloitsemaan, ihmettelemään, kokemaan ja laulamaan. Tarinamuotoinen messu sopii niin pienemmille kuin suuremmillekin kirkkovieraille, ja musiikki johdattelee tarinaa eteenpäin.

24.12. kello 23 Kaupunginkirkko
Seppo Wuolio,  Ville Tikkanen,  Ilpo Vuorenoja, Jouluyön kuoro.

2016-12-19 11:19:01.0