Jyväskylän seurakunnan jäsenmäärä on pysynyt hyvin vakaana

Suomalaisista hieman alle neljä miljoonaa kuuluu evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Jyväskylän seurakunta oli vuoden vaihteessa viime vuosien tapaan Suomen evankelis-luterilaisen kirkon suurin seurakunta. Seurakunnan jäsenmäärä on pysynyt hyvin vakaana. Se oli vuoden ensimmäisenä päivänä 95 809 henkeä, missä on vähennystä vuoden takaiseen vajaat kaksi promillea.

Seurakunnasta erosi vuoden aikana 1297 henkeä, mikä on hieman enemmän kuin vuotta aiemmin, mutta huomattavasti vähemmän kuin viitenä edellisenä vuonna keskimäärin. Seurakuntaan liittyneitä oli vuoden aikana 391, mikä on seurakunnan historian toiseksi korkein luku heti edellisvuoden jälkeen. Luvut kertovat, että kirkon jäsenyyttä pidetään arvossa ja sen tehtävää tärkeänä.

Lopulliset jäsentilastot vuoden 2016 osalta valmistuvat tammikuussa.

2017-01-02 13:46:39.0