Yhteisvastuukeräys auttaa ihmiskaupan uhreja ja pakolaisia

Pakolaisuus ja ihmiskauppa ovat Yhteisvastuukeräyksen teemat. Keräys käynnistyy kynttilänpäivänä 5.2.
Yhteisvastuu karate_THUMB.jpg

YhteisvastuukeräysLinkki avautuu uudessa välilehdessä käynnistyy helmikuussa. Keräystuotosta 60 prosenttia käytetään konfliktialueilla asuvien nuorten auttamiseksi, jotta he pystyisivät rakentamaan kohtuullisen elämän, eivätkä joutuisi ihmissalakuljettajien ja ihmiskaupan uhreiksi. Lähi-Idässä annetaan koulutusta ja psykososiaalista tukea 12-30-vuotiaille Syyrian pakolaisille, jotka asuvat pakolaisleireillä ja paikallisissa yhteisöissä. Israelissa ja Palestiinalaisalueilla tuetaan nuorten medialukutaitoa sekä ihmisoikeustuntemusta. Avun vie perille Kirkon ulkomaanapu.

Suomessa keräysvaroin autetaan ihmiskaupan uhreja yhteistyössä Pro-tukipiste ry:nLinkki avautuu uudessa välilehdessä, RikosuhripäivystyksenLinkki avautuu uudessa välilehdessä,Linkki avautuu uudessa välilehdessä Pakolaisneuvonta ry:nLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Monika-Naiset liitto ry:nLinkki avautuu uudessa välilehdessä kanssa. Keräysvaroin kehitetään tukihenkilötoimintaa sekä autetaan tunnistamaan ihmiskaupan uhreja. Samalla tarjotaan kriisiapua majoituksen, ruoan, hygienian ja vaatetuksen järjestämiseen, varmistetaan mahdollisuus tulkin käyttöön sekä annetaan matalan kynnyksen oikeudellista neuvontaa.

Jyväskylän seurakunnan oma osuus eli noin kymmenen prosenttia keräystuotosta menee raiskaustukikeskus Tukinaiselle.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Keräyksen suojelijana toimii tasavallan presidentti. Keräyksen esimies on Porvoon hiippakunnan piispa Björn Vikström.

Teksti Yhteisvastuukeräys
Kuva Karate on yksi suosituista yhteisvastuuvaroin tuettavista lasten ja nuorten aktiviteeteista kaupunkiyhteisöissä. Toimintaan saavat osallistua sekä jordanialaiset että pakolaislapset ja -nuoret. (Ville Asikainen)

Tule yhteisvastuukerääjäksi! Ota yhteyttä oman alueseurakuntasi diakoniatyöntekijään tai ilmoittaudu osoitteessa www.vapaaehtoistyo.fi
Yhteisvastuukeräys alkaa sunnuntaina 5.2. Alueseurakunnissa on erilaisia talvi- ja perhetapahtumia keräyksen alkajaisiksi.

Wed Jan 25 13:39:00 EET 2017