Kirkkoneuvoston päätöksiä

Testamenttirahoilla leikkipaikka Korpilahdelle

Korpilahden kirkonmäelle rakennetaan lasten leikkipaikka. Jyväskylän seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi keskiviikon kokouksessaan esityksen ulkoleikkipaikan kalusteiden hankinnasta. Kalusteet hankitaan alueseurakunnalle osoitetun testamentin varoilla.

Kalusteiden hankintakustannukset ovat 3 600 euroa. Leikkipaikan perustaminen ja kalusteiden asentaminen kustannetaan kiinteistötoimen määrärahoista.

Seurakunta aikeissa tukea Katulähetyksen auton hankintaa

Jyväskylän seurakunta haluaa auttaa Jyväskylän Katulähetys ry:tä ruokapankin jakeluauton hankinnassa. Ruokapankin nykyinen auto on erittäin heikkokuntoinen, eikä Katulähetys ole talousarviossaan varautunut uuden auton hankintaan. Ruokakuljetuksiin soveltuvan kuorma-auton kustannusarvio autolle on noin 50 000 euroa. Seurakunta harkitsee 30 000 euron tukea auton hankintaan.

Kirkkoneuvosto kävi Katulähetyksen auton hankinnan avustamisesta pitkän keskustelun. Keskustelu käytiin myönteisessä hengessä ja neuvosto näki tärkeänä, että asia valmistellaan kirkkoneuvoston seuraavaan kokoukseen 15.2. Kirkkoneuvosto pitää erittäin tärkeänä, että valmistelun aikana seurakunta on tarvittaessa turvaamassa ruokakuljetusten jatkumisen.

Lisätietoja: kirkkoherra Arto Viitala 0400 540490

Wed Jan 25 21:43:13 EET 2017