Kirkkoneuvostolle esitetään tilojen ostoa Reimarista

Jyväskylän seurakunnan uusia toimitiloja kaavaillaan hankittaviksi Kirkkopuiston laidalle kohoavasta Reimarin talosta. Keskiviikkona kokoontuva kirkkoneuvosto saa päätettäväkseen esityksen, jonka mukaan Valtiontalon naapuriin nousevasta Kiinteistö Oy Reimarista hankitaan noin 1 600 neliömetrin hallintaan oikeuttavat osakkeet.

Kauppahinta on noin 4,8 miljoonaa euroa. Myyjinä ovat Järvi-Suomen Asunnot Oy sekä Royal House Oy.

Seurakunnan käyttöön tulisi pääasiallisesti Reimarin kakkoskerros, jossa on runsaat 1 500 neliömetriä. Sen lisäksi seurakunnan hallintaan tulisi 62,5 neliömetrin tila ykköskerroksesta, Kilpisenkadun varrelta. Reimariin sijoittuisivat muun muassa kirkkoherranvirasto, diakoniatyön asiakastilat sekä nuorisotyön tiloja.

Suunnitelmassa on alustava varaus myös Perheasiain neuvottelukeskukselle ja Lapuan hiippakunnan toimistolle. Kakkoskerros voidaan tarvittaessa jakaa pienempiin kokonaisuuksiin, jotta seurakunnan tilatarpeiden mahdollisesti ajan myötä muuttuessa osa voidaan vuokrata tai myydä.

Kiinteistö Oy Reimarin arvioidaan valmistuvan keväällä 2019. Rakennustöiden on tarkoitus alkaa muutaman kuukauden kuluttua, loppukesästä.

Asia menee vielä kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi.

Lisätietoja: kirkkoherra Arto Viitala 0400 540 490

2017-02-14 09:05:12.0