Huhtasuon kirkon toiminta väistötiloihin maaliskuun loppuun mennessä

Aikataulu Huhtasuon kirkon toiminnan siirtämisestä korvaaviin tiloihin on tarkentunut. Sisäilmatyöryhmä on arvioinut tilannetta työterveyslääkäriä ja kaupungin ympäristöterveystarkastajaa kuullen ja kiirehtinyt tilojen sulkemista.

Sisäilmatyöryhmän näkemyksen nojalla kirkkoherra, hallintojohtaja, kiinteistöpäällikkö ja työsuojelupäällikkö ovat linjanneet, että kaikki toiminnot nykyisissä tiloissa lopetetaan maaliskuun loppuun mennessä. Kirkkoneuvosto käsittelee asiaa 22. maaliskuuta.

Toimintaa varten pyritään järjestämään välittömästi väistötiloja. Kuitenkaan liikuntasalivuoroille seurakunnalla ei ole mahdollisuutta osoittaa korvaavia tiloja.

Huhtasuon kirkon kuntoselvityksessä on todettu merkittäviä rakenne- ja kosteusvaurioita, joista voi olla terveydellistä haittaa tilojen käyttäjille. Kuntokartoituksen tulosten selvittyä kiinteistössä on tehty joitakin korjaavia toimenpiteitä, mm. ilmanvaihdon säätöjä, mutta niiden ei kuitenkaan katsota pienentävän riittävästi rakennuksen ongelmista aiheutuvia riskejä.

Huhtasuon alueseurakunnan toimitilojen tulevaisuutta selvitetään kirkkoneuvoston johdolla jo kuluvan kevään aikana.

Lisätiedot:
Kiinteistöpäällikkö Maritta Lukkarinen, p. 0400 635 001