Uutuuskirja kertoo Seija Järvenpäästä

Seija Järvenpää työskenteli Afganistanissa sosiaali- ja terveysalalla. Korpilahden alueseurakunta tuki hänen työtään rahallisesti. Järvenpää kuoli ampumavälikohtauksessa vuosi sitten. Jukka Sariola kirjoitti hänestä muistokirjan.
2680200_Seija Järvenpää_THUMB.jpg

Seija Järvenpää työskenteli Afganistanissa sosiaali- ja terveysalalla. Viimeiseksi jääneellä työkaudellaan hän työskenteli Heratissa mielenterveysprojektissa. Tavoitteena oli kouluttaa terveysalan ammattilaisista mielenterveystyön osaajia. Korpilahden alueseurakunta tuki hänen työtään rahallisesti. Järvenpään lupaavasti alkanut ura DNA-tutkimusen parissa sai väistyä lähimmäisen auttamisen tieltä.

Järvenpää kuoli vuosi sitten heinäkuussa, kun asemies ampui  hänet ja hänen työtoverinsa taksiin, jolla naiset olivat matkalla kauppakeskuksesta kotiin.

Jukka Sariola kirjoitti hänestä muistokirjan Ystäväni Seija - kutsumuksena Afganistan. Uutuuskirjan on kustantanut Uusi Tie. Järvenpään työnantaja Suomessa oli Ev. Lut. Kansanlähetys. Kirja sisältää laajan kuvaosion, joka esittelee Järvenpään elämää ja työtä.

Mon Jun 22 10:44:06 EEST 2015