Sopiiko Peppi Pitkätossun Jäähyväislaulu hautajaisiin?

Sodankylän kanttori kielsi Peppi Pitkätossun Jäähyväislaulun vainajan muistotilaisuudesta. Kanttori on  hyllytetty virastaan.

Sodankylän seurakunnassa on jälleen musiikillisia kiistoja, kun kanttori kieltäyi vainajan omaisten toiveesta laulaa Peppi Pitkätossun Jäähyväislaulu muistotilaisuudessa.
Kiistan vuoksi tilaisuuteen tuli eri kanttori.
Episodin jälkeen kanttori saapui kirkkoneuvoston kuulemiseen räväkästi: Peppi Pitkätossuksi pukeutuneena. Samainen kanttori kieltäytyi Veteraanin iltahuuto -kappaleen esittämisestä erään sotaveteraanin hautajaisissa.
Tällä hetkellä kanttori on hyllytettynä virastaan.

Olisiko Syntisen virsikirjasta apua?

Pastori Jaakko Heinimäki on koonnut Syntisen virsikirjaan nelisenkymmentä populaarimusiikista tuttua kappaletta, jotka hänen mukaansa koskettelevat samoja teemoja kuin tutut virret: kaipuuta toisen ihmisen luo, kaipuuta tilaan, jossa vallitsee lepo ja rauha. Myös kuolema on iskelmien teksteissä usein esillä.
Ehkä Pepin Jäähyväislaulu olisi hyvä senkin kirjan lehdillä?

Jaakko Heinimäen haastatteluLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Pepin jäähyväislauluLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2015-07-31 11:46:45.0