Kummin kanssa KaDyn matsiin

Kirkko järjestää Kummipelejä ympäri Suomea osana Kumminkaa.fi-toimintaansa. Jyväskylässä ensimmäinen Kummipeli järjestetään yhteistyössä Futsal-liigassa pelaavan Kadyn kanssa lauantaina 27.1. klo 13.30. Kummi ja kummilapsi pääsevät otteluun yhteisellä lastenlipulla, väliajalla luvassa on pientä ohjelmaa ja kotiin viemiseksi kummit ja kummilapset saavat paikallisten yritysten tuella kootut yllätyskassit.

Uudella Kumminkaa.fi-brändillä kirkko tahtoo vahvistaa läsnäoloaan kummien ja kummilasten elämässä. Yhtenä konkreettisena esimerkkinä tästä ovat Kummipelit, joita voidaan järjestää myös esimerkiksi jalkapallon, salibandyn ja koripallon puolella.

- Kummius on merkittävä luottamustehtävä. Suomessa syntyy vuosittain n. 100 000 uutta kummisuhdetta. Usein kummit miettivät mitä oman kummilapsen kanssa voisi tehdä. Tähän haasteeseen seurakunnat ovat hyvin tarttuneet. Viime vuosilta hyviä esimerkkejä Kummipelien lisäksi ovat olleet kummipäivät, kummiristeilyt ja kummileirit, seurakuntakasvatuksen asiantuntija Jari Pulkkinen Kirkkohallituksesta kertoo.

KaDy-Ilves Jyväskylän Monitoimitalolla lauantaina 27.1. klo 13.30. Kummin ja kummilapsen yhteislippu viisi euroa.

Tue Jan 23 14:16:57 EET 2018