Kuokkalan aluekappalaisen virkaa hakeneet paneelissa

Kahdeksan kisassa Kuokkalan aluekappalaisen virasta. He ovat mukana paneelissa 27.8.

Kuokkalan aluekappalaisen virkaa hakeneita voi tavata paneelitilaisuudessa torstaina 27.8. klo 18-20.

Paneelissa ovat läsnä seurakuntapastorit Riku Bucht, Satu Konsti (ma) ja Kati Reukauf sekä vs.kappalainen Päivi Kärkkäinen  Jyväskylän seurakunnasta sekä Uudenkaupungin seurakunnan, Uudenkaupungin kappeliseurakunnan kappalainen Samuel Mäkinen, Centria-ammattikorkeakoulun Ylivieskan yksikön humanistisen ja kasvatusalan yliopettaja, TT Vesa Nuorva, Pieksämäen seurakunnan kappalainen Anita Seppä sekä Kittilän seurakunnan seurakuntapastori Meri Tirroniemi.

Virkaa hakivat myös Kokkolan suomalaisen seurakunnan vs. seurakuntapastori Zacharias Onditji ja SLEY:n Keski-Suomen piiristä vastaava pastori ja valtakunnallisen nuorten aikuisten työn koordinaattori Petri Harju, mutta he ovat vetäneet hakemuksensa pois.

Kuokkalan nykyinen aluekappalainen Pekka Mustonen jää eläkkeelle 1.9. lukien. Hän piti lähtösaarnansa helluntaina.

Aluekappalaisen valitsee Jyväskylän kirkkovaltuusto, ja valinnan jälkeen tuomiokapituli antaa valitulle viranhoitomääräyksen. Aluekappalainen johtaa oman alueseurakuntansa työtä yhdessä luottamushenkilöistä kootun alueneuvoston kanssa. Jyväskylän seurakunnassa on yhdeksän alueseurakuntaa.

Mon Aug 17 12:53:01 EEST 2015