Espoon piispanvaaliin ilmoittautui kolme ehdokasta

Espoon hiippakunnan piispanvaalin ehdokasasettelu alkoi 21.6. Ensimmäisenä päivänä kolme valitsijayhdistystä jätti valitsijayhdistyksen perustamisasiakirjan tuomiokapituliin. Valitsijayhdistyksen perustamisasiakirjaan tarvitaan ehdokkaan suostumus sekä vähintään 30 äänioikeutetun valitsijan esitys. Ehdokasasettelu päättyy 21.8.2018 klo 16.

Kolme ehdokasta ilmoittautumisjärjestyksessä:

Luterilaisen maailmanliiton apulaispääsihteeri, teologian tohtori, pastori Kaisamari Hintikka (s.1967) vihittiin papiksi vuonna 2009. Hintikka on työskennellyt Genevessä vuodesta 2011, josta viimeiset viisi vuotta Luterilaisen maailmanliiton apulaispääsihteerinä. Aiemmin hän on toiminut muun muassa Kirkon ulkoasiainosaston työalasihteerinä.

Johtava oppilaitospappi ja kisapappi, rovasti Leena Huovinen (s. 1963) on työskennellyt Helsingin seurakuntayhtymän yliopistopappina Helsingin yliopistossa vuodesta 1998. Nykyään Huovinen on johtava oppilaitospappi. Vuodesta 2004 hän on toiminut lisäksi Kirkkohallituksen nimittämänä kisapappina. Huovinen on myös työnohjaaja ja työyhteisökonsultti.

Jumalanpalveluselämän kouluttaja, teologian tohtori Juhani Holma (s. 1958) työskentelee tällä hetkellä Kirkon koulutuskeskuksessa jumalanpalveluselämän kouluttajana. Holma työskenteli pitkään pappina ja kirkkoherrana Torniossa.

Espoon piispan vaali järjestetään rovastikunnittain 8.10. Mikäli kukaan ehdokkaista ei saa ensimmäisessä vaalissa yli puolta annetuista äänistä, toinen vaali järjestetään kahden eniten ääniä saaneen ehdokkaan kesken 1.11.

2018-06-25 16:44:00.0