Kirkkoneuvoston päätöksiä

Miina Karasti pastoriksi Korpilahdelle

Korpilahden alueseurakunnassa avoinna olleeseen seurakuntapastorin virkaan esitetään valittavaksi pastori Miina Karasti. Kirkkoneuvosto oli esityksessään yksimielinen. Karasti työskentelee tällä hetkellä vs. seurakuntapastorina Petäjäveden seurakunnassa.

Viranhoitomääräyksen antaa Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli. Virkaan oli 33 hakijaa.

Seurakunnan ympäristötyö saa kiitosta

Jyväskylän seurakunta on edelleen ympäristötyön edelläkävijä Lapuan hiippakunnassa. Ympäristötyö on seurakunnassa laaja-alaista ja perusteellista, todetaan seurakunnan ympäristöjärjestelmää arvioineessa raportissa.

Jyväskylän seurakunta sai ympäristödiplomin ensimmäisen kerran keväällä 2011. Määrätietoista ympäristötyötä on tehty siitä asti.  Seurakunta muun muassa huomioi hankintaohjeissaan ja tarjouspyynnöissään tuotteiden ympäristövaikutukset, käyttää paljon ympäristömerkittyjä tuotteita, ja on onnistunut vähentämään kaatopaikalle päätyvän jätteen määrää.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888

Wed Aug 22 19:04:00 EEST 2018